Lite att göra

Förra veckan hörde jag talas om att allt fler ägnar sin arbetstid åt att sitta bl.a på "Facebook", dvs odla egna kontakter, söka nya, t o m gamla osv.. Frågorna man ställer sej är många, men huvudsakligen undrar jag vilken typ av jobb har dessa människor ? Hur hinner dom ? Jag hinner inte ens blogga fast jag egentligen inte skriver sånt som kräver särskilt mycket tankekraft eller tid..

Jag kan å andra sidan fundera över hur Facebook helt plötsligt kan vara ett problem. Även om just den verksamheten är relativt ny, så finns det ju andra nätaktiviteter som "varit med länge". Spelar det nån roll om det är Facebook eller msn, om det är ICQ eller nån chattsida, eller om man skriver privata mail från jobbet ?

För övrigt finns även jag på Facebook, men jag fattar inte varför eller hur det riktigt funkar, knappt hur det gick till.. Har ingen vilja eller avsikt att ta reda på det heller. Så snart jag hittar "ta-bort-mej-knappen" så försvinner jag åter in i glömskan, om det är där man hamnar vill säga.. Men det sista tvivlar jag på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0