Lunchtid

Vilken fest !! Det är lunchtid och som 1000 gånger förut så står lunchlådan kvar hemma i kylen. Av nån anledning går jag inte till affären och köper nåt annat. Tröstar mej istället med ett par bananer och ännu mera kaffe.. Har f.ö fortfarande inte riktigt fått till det där med hur jag ska fördela maten (eller bananerna), inne i munnen, när jag tuggar, efter dragningen av en tand för snart ett par veckor sen.. När jag känner med tungan på platsen där tanden satt så förstår jag varför, det känns som om minst 2 (!!) tänder är borta. "Hålet" är gigantiskt.. M a o så handlar det inte längre om att tugga alls på den sidan. Skulle samma sak hända på den andra sidan blir det till att övergå till fil, gröt och passerad mat, alternativt leva på nötter och tugga med framtänderna som värsta ekorren.. Kanske barnmat på burk är ett alternativ ?? Ska fundera på det där..

Jag pressar min banan mot gommen istället för att tugga.. Jag måste spara på det jag har kvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0