Nämen.. Jaså..

För ca ett år sen så anslöt jag mej till det s.k Nix-registret dit man kan ansluta sej om man inte vill ha påringningar från telefonförsäljare.. Egentligen var det inte själva säljandet som irriterade utan det faktum att det var fler försäljare än vänner som ringde.. Vem vill bli påmind om hur få vänner man egentligen har ??
Hursomhelst.. Till en början funkade det alldeles utmärkt. Vi hann äta middag varenda dag utan att det ringde nån och ville skänka mej ett par kalsonger, 3 par sockor, bilmärkning, försäkringar eller nåt annat.. Skönt.. Jag hade verkligen ledsnat på att måsta tala om för personen/personerna i telefonluren att "det är ingen gåva om jag måste betala frakten!".. Nu har något hänt och det var knappt så jag märkte när det började...
Helt plötsligt så har min telefon, återigen, blivit besudlad av säljare.. IGEN !! Men än märkligare är att jag, helt plötsligt, sa "ja" till en produkt som jag vet (troligen iaf) är värdelös. Jag har nämligen vid ett tidigare tillfälle fallit tillföga och köpt en rakhyvel som skulle vara "jättebra", t o m "mycket bättre" än andra hyvlar på marknaden.. Det visade sej förståss att den var värdelös och själva bladet ramlade loss i tid och otid..
Trots denna erfarenhet så hör jag mej själv säga "ja" häromdagen då en säljare ville att jag, gratis, skulle testa en hyvel (av samma märke) som är försedd med batterier och därför vibrerar, vilket är såååå bra (enligt säljaren)..
Den är inte gratis (jag ska betala frakten) och jag vet den är undermålig, men ändå sa jag "Ja.. Skicka den"...
Å ena sidan så tvivlar jag på min mentala status, å andra sidan så kan jag inte låta bli att imponeras av hur jag ständigt överraskar mej själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0