När sportjournalister räknar...

En het natt med sällskap har övergått till morgon.. Sällskapet jobbade, svettades, tog i, sträckte ut, stönade, skrek.. Jag tror det var bättre för "sällskapet" än för mej. Tyvärr måste jag ta er ur tankarna om vild passionerad sex.. "Sällskapet" var Tv´n och Friidrotts VM. Det finns mycket att säga runt mej och förhållandet, eller icke-förhållandet, till sport & idrott, men ska inte grotta in mej i det. Det "bara blev".. Jag var trött, Tv´n var på, jag somnade, hittade inte fjärrkontrollen bland täcken, kuddar och en hund och lät eländet stå på.. Jag vakande med jämna mellanrum och tog del av frk Klüfts häcklopp och höjdhopp samt marathon, men sov iaf lite ryckigt eftersom det blir lite konstigt att delvis vara i Japan en hel natt.. Kommenterar inte det mer än så mer än så, men konstaterar ändå att jag står bättre ut med idrottarna än med sportjournalisterna

Apropå det så kunde jag inte låta bli att reagera (ändå) på den där André Pops (om det nu är så han heter) på Tv-sporten. Han påannonserade att "såhär tror våra tittare om Sveriges medaljchanser i VM".. Efter det kom en skylt som visade att 4 % trodde inte på nån medalj alls, 30 % trodde på 4 st medaljer och 7 % trodde på mer än 4 medaljer... Är det nåt du reagerar på efter att ha tagit del av detta ??

30 + 7 + 4 = 41.... DET SAKNAS 59 % AV VAD TITTARNA TYCKER !!! Eller också är det så det funkar i sportens värld....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0