Skitlistan (short version)

Jag har mina tillkortakommanden, tro inget annat.. Samvetet gör sej ständigt gällande..
På "skitlistan" just nu:

- .. att jag inte ringer till Pia (och ett antal andra kompisar/vänner) som jag borde hört av mej till..
- .. att jag inte åker till Micke och hälsar på, trots hans ständiga inviter och vänskap..
- .. att jag fortfarande inte grävt det där diket, eller huggit veden, som jag lovat morsan sen i juni..
- .. att jag aldrig sväljer min stolthet, utan istället står rak och stolt som en fura, men kräks av det..
- .. att jag inte "ser över" andras tillkortakommanden och min egen "storhet"..
- .. att jag inte tar itu med allt jag vill göra och som egentligen inte alls är svårt att ta itu med..
- .. att jag inte kan komma överens med "en viss person" som jag vill komma överens med..
- .. att jag inte "räcker till"..
- .. att jag sliter arslet av mej på jobbet, men "säckar ihop" när jag är hemma..
- .. att jag gör en lista som, ju mer jag skriver, bara blir längre och längre, vilket skapar ännu mer dåligt samvete..
- .. att jag inte slutat skriva redan.. Jag gör det NU !!

Men trots allt mår jag nästan osmakligt bra... / Eder skitmänniska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0