Slashas

Då vare gjort.. Har börjat jobba igen.. Det började bra... Läs det sistnämnda med ironi..
Innan jag ens åkt drabbades jag av "klädångest". Efter att under några veckor uteslutande ha varit klädd i kortbyxor, trasiga jeans, T-shirts och stora sladdriga (skrynkliga) storskjortor så kände jag ansvaret att på jobbet vara "representabel", dvs se "hel & ren" ut (som mamma skulle sagt).. Det hela misslyckades fatalt.. Ansvaret försvann som en löning i december..

Efter att ha provat 3 olika pikétröjor, 2 t-shirts, 2 par jeans och kortbyxor gav jag upp. Tog på mej den solkiga skjortan och dom trasiga jeansen, vackert kompletterat med dom nertrampade, utslitna tofflorna...
Eftersom jag ofta annars kommer till jobbet relativt välklädd i kavaj så väckte det förståss uppmärksamhet och kommentarerna flödande.. "Du ser ut som en slashas"  sa Lollo, Håkan fyllde på med "Slo !"..

Nu väntar fortsättningen på dagen.. Det finns en fortsättning även för Slashasar.. Hoppas jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0