Sol & regn

Det är ganska skönt för samvetet att det är dåligt väder, eller "mindre bra" väder... Efter ett antal dagars sol- och vattenbadande så känns det ganska skönt att kunna göra vad jag vill, vilket ofta betyder "så lite som möjligt"..
Jag försökte verkligen att bryta soldyrkarmönstret och ta itu med sånt som är viktigare, men det hela landade i en solstol... Det som i sammanhanget är lite knepigt är att mycket av det jag borde göra är anslutet till vardagar, dvs till ex bank, försäkringsbolag osv som har den dåliga smaken att ha öppet på vardagar då solen skiner, men väljer att ha stängt gråmulna helgdagar.. Det är inte utan att jag hoppas på en grå måndag imorron så att jag kan fortsätta "pricka av" sånt som måste göras.. Ännu ett I-landsproblem har blottats..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0