Torsdagmorgon

Snoozade 2 ggr innan jag hasade ur sängen.. Besökte vita porslinsstolen, hämtade tidningen, la in en snus och kollade mailen innan jag lät duschens strålar väta min trötta kropp. Gjorde en espresso, fixade mat åt jycken och klädde på mej..

Innan avfärden till jobbet var det "hundprommis".. Hittills funkade allt.. Inga störningsmoment, allt i rätt ordning.. Väl ute så hinner jag gå 40 meter innan jag träffar en bekant (dvs snäppet bortanför vän eller kamrat) och det är då min rytm rubbas.. Helt plötsligt måste jag le, vara trevlig och prata artighetsnonsens. Min värld blir skakad.. Jag funkar inte på det viset före klockan 9 på förmiddagen.. Som om det inte vore nog med det så hinner jag, efter avslutad konversation, bara 40 meter till innan jag träffar näste bekant och samma historia utspelar sej igen..

Efter avslutade låtsasleenden, uppblandade med trevlighetsfraser, och hemkommen efter "the dog walk", så går jag ner i bilen och känner hur jag så sakteliga återvänder till min introverta lilla trygga morgonvärld, där rutiner och lugn råder innan kaoset på jobbet erövrar hela mitt jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0