Allsång nu igen..

Kan börja med att tala om att jag är lite surig.. Hade skrivit ett långt inlägg som jag funderat på en tid, men helt plötsligt hände nåt med uppkopplingen så att allt bara försvann ut i cyberspace (som det brukar heta).. Så nu orkar jag inte mobilisera energi för att börja om..

Har (som vanligt, av nån outgrudnlig anledning) tittat på Allsången.. Måste lite motvilligt säga att det idag fanns ett par ljusglimtar.. Kjerstin Dellert t.ex.. Hon måste för faan vara 100 år, men fortfarande parant och snabb i käften. Jag vill minnas att hon var gammal redan när jag var liten..  Sen säger jag bara: M.A Numminen !! Såå skön !! Sahara Hotnights som vanligt helt ok, men det jag funderat mest på är Amy Diamond.. För det första: Hon sjunger ikonen Edith Piafs paradnummer "Non Je ne regrette rien"... När man är typ 14 (?) kan man satan inte sjunga den låten !! "Jag ångrar ingenting" sjöng Piaf, och menade det, efter ett hårt liv... Vissa faller plattare än andra och då spelar ungdomlig naivitet ingen roll.. För det andra: Har jäntungen ingen hals eller har hon spänningar i axlarna ?? Alternativt: Höll hon upp klänningen med armarna som satt som limmade längs sidorna ??
Hjälp tösen ifråga.. Låt henne få ett frikort till en naprapat eller tipsa om en schysst skräddare.. Lämnar resten okommenterat.. Thats it..
Dege Dege Dege Dege Dege Dege Dege Dege...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0