Badfritt.. Hittills..

Torsdag 23.30

Sju veckor i rad på Gotland, vid havet, utan att bada... Knasigt !
När jag var här förra året så hade jag ett gossebarn med mej. Till Gossebarnet ifråga hade jag sagt att "när vi kommer till Gotland så lovar jag att bada, länge..".. Anledningen till "badlöftet" var att jag tidigare under sommaren notoriskt vägrat bada i dom kalla norrländska havsvikarna, men även i dom varma sjöarna. Anledningen till det sistnämnda var, och är, att sjöar är så mörka och hotfulla, man ser inte botten om det är djupare än en meter.. Hujedamej.. I mörkret lurar faran..

Nu bar det sej dock inte bättre än att just dom få dagarna vi var vid havet på Gotland så hade vindarna vänt och fört med sej kallt vatten, vilket innebar att det var precis lika kallt på i havet på Gotland som i Norrland. Resultatet av detta blev att jag iofs plaskade lite (om än motvilligt), men tiden i vattnet begränsade sej till max 2 minuter.. Gossebarnet protesterade högljutt vilket jag naturligtvis ignorerade och promenerade tillbaka till den varma filten på stranden.. Detta tilltag har kommenterats vid många tillfällen och jag har t o m hånats vid sammankomster såväl inom släkten som i vänskapsleden..

I år är tidigare nämnda gossebarn inte närvarande, men trots det (eller tack vare?) så har det, som sagt, inte blivit ett enda dyk eller simtag.. Detta beror sammanfattningsvis på att vädret är..hmm.. Låt oss kalla det "udda"..

Frågan är: Ska det bli en sommar helt utan badande i havet ?

F.ö så har jag inte tvättat, inte städat skrivbordet, har fortfarande inga sockar i skorna, har inte lagat saffranspannkaka, men väl sovit middag i 3 timmar (=nattsömnen spolierad), bjudit Marika på tomat- och basilikagravad lax med rösti och ruccolasallad..

Jag har dessutom, efter många och långa funderingar beställt resan hem.. När jag åter har fastlandet under fötterna ska jag ta en välförtjänt semester.. Jag älskar verkligen att ha semester !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0