Fredag till söndag

Oopsie daisy.. Har energidränerats, fått ett par insikter, vilat, tvättat... Därav bloggfrånvaro..

Jag hade en riktigt nice fredagskväll (efter det att jag likt en "hygientekniker" städat hela lägenheten) på "Effes" i Visby.. Mycket folk, många trevliga.. Träffade mina kamrater Jonas och Tobias (Tobias spelade) samt Kajsa och Johannes (som inte är ett par och som är relativt färska bekanta).. En ovanligt "vaken" bartender hade dom på stället ifråga.. Min första beställning var en GT (Gin/Tonic) och trots stor trängsel så tittade bartendern bekant och leende på mej varje gång jag närmade mej och serverade ännu en GT.. Hade inte alls tänkt dricka GT varje gång jag närmade mej, men ville liksom inte göra honom besviken när han var så "på hugget"... Såhär efteråt så kan jag inte låta bli att beundra hans "taktik" eftersom "GT" inte är gratis och jag blev såldeses både fattig och full.. Tutti 4 stycken GT han sväljas ner (inte motvilligt).. Vi "rullade hatt" långt in på småtimmarna...

Insikt 1: Jag har hela veckan käkat smärtstillande och migränmedicin, men det har inte hjälpt.. Bestämde mej på fredagen för att skippa alla tabletter för att, trots allt, kunna ta mej en bläcka..  Migränen försvann !! M a o tror jag migränen egentligen var ett tecken på abstinens. Hade jag redan tidigare under veckan övergått till alkoholrelaterade drycker hade jag mått bättre, kanske redan från tisdag.. Vad tror ni ???

Gårdagen, dvs lördag, bestod i ett besök på Tofta Strand.. Vädret var sisådär, men helt ok.. Jag badade inte, men tog mej en "vattenpromenad", dvs gick omkring med vatten upp till knäna.. Det var badvänligt, ca 20-21 grader, men som den badkruka jag är så stannade det vid knäbad.. Efter avslutat badande/promenerande tog jag min tillflykt till släktsugan lite längre säderut på ön.. Umgicks med släkten, käkade middag och rymde sedan tillbaka till Visby. Hojjade ner på stan, träffade en bekant, klämde ett par drinkar och en öl och hojjade sedan tillbaka till lägenheten. Åt en hårdbrödmacka och tuggade sönder en lagning i en tand.. Fii saakran !!

Insikt 2: En trasig lagning, och brist på lust att gå till tandläkaren innan jag kommer hem, kan vara den "hjälp" jag behöver för att inte småäta och därmed minska bukomfånget.. Det blir A-fil kommande vecka till både frukost, lunch och middag.. "Inget ont som inte har något gott med sej"..

Idag sov jag länge, vaknade vid halv-2, flyttade mej fr sängen till soffan och har spenderat eftermiddagen med att titta på Formel 1 från Nurnburgring.. Alonzo vann.. Tvättstuga från kl 17...
Roligare än så har det inte varit. And life goes on.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0