Hästar & tapeter

Hälsade på min syster idag. Hon funkade normalt.. Dom senaste två åren har väldigt mycket av vår gemensamma tid kretsat kring en tredje "individ".. Det handlar inte om nåt av barnen i släkten, inte om en pappa eller en mamma, inte om nån ny kille eller nåt exx.. Det handlar om en häst !!

Min syster köpte en häst för ett par år sen och det, eller den, brukar ockupera ganska mycket samtalstid, trots mitt relativa ointresse.. Det brukar min syster, bokstavligen, inte bry sej om så jag får veta allt om träningar i dressyr, i hoppning, om incidenter i hagen, foderstatus och mycket annat... Jag lyssnar snällt och försöker ställa frågor som låter intelligenta.. Jag gör detta för att min syster är lycklig med sin häst och jag vill hon ska vara lycklig..

Men tillbaka till att hon idag funkade "normalt".. Hon pratade bara lite om hästen och mycket om sitt pågående projekt (som f ö uppstått bl.a för att hon inte haft tid sen hon skaffade häst). Hon håller på att måla, tapetsera och fixa med sitt hus.. Sånt tycker jag om !! Vi gjorde en översyn av det hon redan gjort och sedan fortsatte vi med det ogjorda.. Vi kom överens om ett nytt "bokhyllesystem" som gör vardagsrummet på bottenvåningen ljusare, luftigare och trevligare och som kommer att göra vardagsrummet på övervåningen "intressantare".. Efter konsoll- och hyllinköp var det dax för trappavsatsen där en s.k fondtapet ska placeras.. Jag bestämde oss (jo, så var det) redan innan vi kom till "tapetaffären".. Den röda, blommiga, klassiska Josef Frank-tapeten bara måste funka där.. Min syster, som lite naivt, litar på sin bror beställde en rulle och nu avvaktar vi spänt på själva resultatet.. Jag känner nånstans att om det inte blir bra kommer vi för alltid att bara prata om hästar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0