Hundväder

Jag har sen barnsben hört det sägas att "nu är det ett riktigt hundväder" när det regnar.. Min tolkning har varit att det är bara hundar som gillar vädret ifråga.. Detta gäller dock inte min hund..
Vid regnväder kissar han gärna på sista trappsteget utanför ytterdörren för att sedan återvända in. Om jag med lite våld (eftersom jag tycker att vi borde gå lite längre och även hinna med "nr2") kopplar honom och börjar gå så blir jag tvungen att bokstavligen släpa honom över gruset på gården.. Om jag lite längre bort gör det fatala misstaget att släppa lös honom (fortfarande i regn) så vänder han om, överger mej raskt, och traskar med snabba steg hemåt..
Begreppet "hundväder" har fått en helt ny innebörd....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0