Lite lagom kär.....

Det skönaste med att jobba i radiohuset på Gotland är mina raster..
Då kan jag flanera i den ljusa, nästan löjligt fräscha redaktionslokalen med dom vita brädväggarna och den borstade betongen, se bjälkarna i taket med den höga takhöjden. Jag kan förflytta mej ut i den kombinerade foajén och caféet med stenläggning på golvet och ett sakta strilande vattenfall av kalksten.. Arkiteketen som gjorde om den här gamla militärbyggnaden (tror det var en skjuthall) visste vad han gjorde. Jag  låter blicken följa alla linjer och variationer, mjuka som hårda.. Jag tror jag är lite lagom kär..
Jag försöker insupa så mycket jag kan av interiören, det varma materialvalet, ljusinsläppet och rymden innan det är dags att åter sätta sej vid datorn eller åka ut på reportageresa.... Ibland kan "Grottekvarnen" vara vacker....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0