Ojojoj..

Häromdagen bet jag sönder en tand. Tanden ifråga var redan under "bearbetning", dvs den var "halvklar" och hade preparerats med en provisorisk fyllning..  Men sen kom ju den olycksaliga sönderbitningen.. I tre dagar har jag således gått omkring med en trasig tand och en glappande fyllning.. Jag bestämde mej för att inte köa hos akuttandläkaren med alla turister, utan istället låta den glappande fyllningen sitta kvar och gå till tandläkaren på "hemmaplan" när jag kommer hem...

Men imorse hände det.. Efter avslutad tandbortsning så sköljde jag käften och det var inte bara tandkrämsrester som kom ut.. Fyllningen lämnade beslutsamt sin position i tanden och landade i porslinslandskapet, dvs tvättstället.. Därför har jag nu nåt som känns som en tom krater i käften. I anslutning till kratern finns en knivbladsvass kant..

Ringde den lokala tandläkaren som lät mej förstå att det skulle bli dyrt och att dom prioriterade patienter med smärtor. Att jag ville förebygga en smärta genom att fylla igen kratern, som säkerligen kan samla på sej både det ena och det andra, var inget argument som bet.. Jag är dock tacksam för informationen om prisläget...

Kontentan är att jag fortsätter leva med en krater och en vass kant i käften och övergår fr o m nu uteslutande till flytande föda som inte kan fastna och i förlängningen orsaka smärta...
Tänk så bra en onsdag kan börja...


Kommentarer
Postat av: Anomali

... det är inte klokt hur tandläkarfördomar bekräftas om och om igen. Önskar den hälsovården stoppas in under alla annan.. på stuberten!!!

2007-07-25 @ 15:11:09
URL: http://www.anneli.rr.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0