Som ett paket Bregott....

Nästa vecka börjar Almedalsveckan i Visby.. Det är då som politiker invaderar Gotland på samma sätt som ett gäng myror gör med socker om man lägger en hög med "det söta" lite lagom strategiskt i närheten av en stack...
Tillsammans med den där högen med politiker så anländer också en ansenlig mängd med olika organisationer. Det ska idkas lobbyverksamhet...... Jojomen...

Är man som jag involverad i det som brukar kallas för "media" så förvandlas man till ett smörigt paket Bregott..
I ivern att få med dom mest kända, och mest intressanta politikerna (vilket iofs inte alltid är samma sak), så måste man "smöra".. Jag har ringt varje partiledares pressansvarige (den som bestämmer om just jag får träffa deras allsmäktige ledare), lagt mej till med min allra mest trevliga stämma, skrattat käckt, presenterat mina fabulösa idéer (som naturligtvis är löjligt ytliga och inte har med politik att göra), varit inställsam för att sedan bett om "audiens"... DET FUNKAR !!  Vore "eq" lika viktigt som "iq" i samband med Nobelprisutdelningen skulle jag ligga grymt bra till... Finansminister Anders Borgs pressmänniska lät blasé och trött, men gissa vem som fick henne på gott humör !!??  Moi !!   Personen hos Kd med samma uppdrag, dvs pressansvarig, lät något piggare (tack vare Gudomlig handpåläggning månne ?), men lät mej förstå att Göran var väääldigt uppbokad hela veckan, men i artighetens namn så frågade hon ändå vänligt vad jag ville prata om. "Mat och idrott" svarade jag kavat. Hon skrattade och sa: "Han älskar att laga mat och att springa, jag tror du just fick en fribiljett"... Amen..

På det här sättet funkar det.. Med smör, charm (om än kanske lite tillgjord) och en s.k "verbal svada" och med något som "sticker ut" så kan man komma in, t o m i det allra heligaste (eller vad det nu kan heta hos Kd).
Kan f.ö tillägga att "smörandet" funkat även hos Sossarna och Miljöpartiet, men att jag nog får blanda in lite olivolja (det är ju så nyttigt) för att nå fram till Center- och Folkpartister.. Men faan den som ger sej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0