Äntligen (?) fredag

Hur många radio- och tv-program är det inte som haft det som titel, dvs "Äntligen Fredag" ?
Well.. Egentligen vet jag inte hur mycket som är ärligt och spontant eller hur mycket som är vana. Jag menar, visst är det nice med fredagar, men om det är så jävla mycket "äntligen" vet jag inte.. Det som skiljer fredagar, eller fredagskvällar, från andra kvällar är att man helt legalt kan dricka vin utan att pådyvlas dåligt samvete.. Drick en tisdag, berätta det på jobbet,  så ska du se att dom fördomsfyllda blickarna sprider sej som pesten en gång gjorde..

En annan anledning till att fredagar är så poppis tror jag är att alltför många vantrivs på sina jobb och därför ser fredag, och resten av helgen, som en befrielse eller som ett pris för väl utfört arbete..
Jag tillhör nån sorts kategori som trivs på jobbet (oftast) och som gillar fredagar (oftast), men vet fullt och fast inte varför.. Som sagt: Det kan vara av gammal vana..

Hursomhelst.. Nu är det fredag.. ÄNTLIGEN !! Haha.. Motsägelsefull som få, spretar åt alla del håll... Ska vakna till liv och försöka var mer "tillgänglig"... Hörs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0