Enkel matematik

Det enda jag tycker är lite jobbigt med helgerna är den myckna mediabevakningen av "Idol". Dels för att dom som medverkar sjunger såå jävla uselt (vilket jag redogjort för i ett tidigare inlägg) och inte förtjänar all uppmärksamhet, och dels för att jag blir så trött på alla beklaganden som tar plats..

T.ex så har det klagats över det fatum att det tydligen bara är tjejer som åker ut, vilket betyder att det är mest killar kvar.. Är det konstigt ??? Trots min motsträvighet till programmet ifråga så har jag roat mej med att "fråga runt" i så gott som hela min bekantskapskrets om dom tittar på "Idol".. ALLA svarar "nej", utom dom som har 13-14-åriga tjejer i sin närhet...

Jag har stött på några som inte är 13-14 åriga tjejer och som ändå tittar, då har det varit befogat för att dom gillar killar och/eller har ett intellekt på samma nivå som nyss nämnda tonårsflickor..
M a o: Eftersom det är dom två ovan nämnda kategorierna som tittar engagerat och därmed också röstar, så är det inte så konstigt att tjejerna röstas ut.. Bägge kategorierna föredrar generellt pojkar..

Kommentarer
Postat av: M.

jadu, en sån grej viste nog sveriges befolkning sedan ett tag tillbaka i tiden. hur svårt är det att uppfatta att för det mesta är tjejer mellan 13-15 år som röstar?

2007-11-02 @ 15:33:51
URL: http://miillaw.blogg.se
Postat av: G

Hahaha håller med M.
Det hela har varit uppenbart hela tiden, så det är absolut inte något nytt fenomen.
Men kul att läsa en väldigt analytisk inlägg. :P

2007-11-02 @ 16:07:30
URL: http://perlarmband.blogg.se
Postat av: S

Så jävla sant !! snipp

2007-11-02 @ 16:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0