Fyllestädning - hygieniskt nytänkande

Jag har i sann kreativ anda skapat den hyfsat roande sysselsättningen "fyllestädning".. Den kan möjligtvis förväxlas med det man gör dagen efter en större fest, eller städningen man gör efter förfesten, men före sänggåendet, men det är inte dom städningarna jag avser. Den städning jag har i tankarna går i korthet ut på att städa "som vanligt" och dricka vin samtidigt, eller åtminstone växelvis ..

Såväl igår som förra fredagen så har jag kommit hem, efter avslutat värv hos det stora mediaföretaget, och funnit att behovet av såväl dammsugare som golvmopp varit en nödvändighet. Men för att inte göra mej själv besviken, och döda "fredagskänslan", så har jag städat och samtidigt insupit vätska med druvhärstamning.

Om resultatet av städningen påverkas låter jag vara osagt, men det tar onerkligen lite längre tid.. I takt med vinets intag reduceras fokuset på själva uppgiften, å andra sidan blir det allt roligare (ej att förakta). Det visar sej att under saneringens gång så känns det helt naturligt att ringa några samtal, byta Cd gång på gång, äta jordnötter och fundera på livet, chatta en stund, zappa ett par varv mellan tv-kanalerna osv osv..

Men oavsett resultatet så är det en mindre kravfylld, mindre stressrelaterad handling än det annars kan vara. Det är t o m ganska trivsamt. Utfärdar dock en varning: Om städningen blir intensiv, om ovan nämnda städ- och tidsförlängande bisysslor blir få, gör inte som jag och "råka" släcka törsten genom att svepa ett stort glas kallt vitt vin.. Det är gott, men kan ge biverkningar såsom yrsel och osammanhängande, sluddrigt tal..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0