Kan man välja ??

Samma saker som man inte vill veta vill man ibland veta.. Det krockar liksom..
Ta döden som exempel.. Jag vill inte veta när jag ska dö, men samtidigt vill jag ju det.. Det vore kanske knäckande om jag fick veta att "i eftermiddag klockan 16.27 då är det kört"..
Faan vad stressad jag skulle bli..
Eller om jag fick veta att slutet kommer om typ 3 år.. Skulle jag bli helt galen, eller kanske njuta mer av nuet ?? Jag vet inte..

Hittade en sida på nätet: "How and when you will die ?" .. Genom att fylla i namn och ålder så talade sidan ifråga om när det är dax att krypa ner i kistan och stänga locket..
Resultat 1: Den 11:e oktober 2011 dör jag. Orsak: Självmord.
Jag har m a o fyra år på mej att göra det jag måste.. Sen är det finito.. Men för att vara på den säkra sidan innan jag sätter igång med allt som ska hinnas så knappar jag in mina uppgifter en gång till..
Resultat 2: Den 18:e april 2033 åker kepsen av. Orsak: Mord.
Helt plötsligt ändrades förutsättningarna radikalt och jag kan inte bestämma mej för vilket av alternativen som är att föredra.. Mördad som gammal eller fixa det själv lite mindre gammal.. Måste fundera på det..

Kommentarer
Postat av: Masse

Var hittar du allt? Kul i alla fall. / Masse

2007-11-11 @ 18:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0