megapowersuperformulaburningwalkinglikehell

Jag försöker verkligen att "ta tag" i mej själv, att göra nödvändiga saker.. Jag tänker förståss på sånt som att gå till tandläkaren, sluta snusa/röka, börja träna, äta nyttigare, dricka mindre osv.. VÄLDIGT MÅNGA  "ta-itu-med-saker" är väldigt tråkiga, och tråkiga saker är inte det lättaste att ta itu med... Därför misslyckas jag mer än lyckas..

Det här med tandläkaren har jag lyckats med. Åtskilliga tusenlappar har jag lagt ner på mina gaddar (mestadels på dom s.k tandhalsarna som jag borstat sönder i min iver efter god munhygien). Snusningen och rökningen tillhör också det som hamnar på "lyckats-med-listan", men sen är det stopp !!

Eftersom jag är lika stor som en luftballong  så tänkte jag mej ikväll (igen) se till att få fart på tentaklerna och sätta igång förbränningen. Istället för den sedvanliga långpromenaden i "normaltempo" satte jag högsta fart. Det var typ "megapowersuperformulaburningwalkinglikehell" som gjorde sej gällande. Det funkade dom första tre kilometrarna, men efter en rejäl uppförbacke var det slut på bränsle.. Att ta sej tre kilometer tillbaka hem var en kamp då andhämtningen påminde om min 72-åriga, astmasjuke, pappas och benen starkt påminde om nåt sladder utan själva benen inuti.. Om ni fattar.. 

Ja ja.. Fan tar den som ge sej, och mej ska han inte få.. Inte än.. Känner mej ganska nöjd, trots allt, och ska belöna mej med ett glas vin, för den delen av "ta-itu-listan" har jag inte kommit till, och det är ju så bra för hjärtat.. Skål och Gnatt muntergökar !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0