Nån sorts bra dag - Nästan..

Idag vaknade jag på bra humör och det blev bara bättre när jag kom ut och kände, trots vätan, friskheten i luften. För första gången på länge så verkligen kände jag på morgonen och insöp den.. Trots lite kyla så frös jag inte, tvärtom jag kände mig nästan lite varm. För första gången på oerhört länge tänkte jag inte att "Vafaan gör jag här egentligen ?? Take me away !!"..

Innan jag drog iväg mot jobbet tog jag den vanliga promenaden med Frank (my dog). Mötte som alltid massa människor som alla såg lite vackrare ut än vanligt, lite varmare, lite mer kärleksfullt inställda till livet. Jag var såpass nöjd att jag tyckte regnet nästan var förnöjsamt..

Stannade till hos "Hagabagarn" och köpte en rågbulle innan jag var framme på jobbet.. Väl på plats kände jag lukten av hyfsat schysst kaffe från kaffeautomaten. Humöret verkade ha kommit för att stanna.
I två minuter...

Innan jag ens hunnit få upp koppen till munnen börjar min kollega Klas att häckla mig för att jag drällde kaffe där han tänkt ställa sej. Han toklackade och sa att jag var den mest talanglösa människan på jorden.

UNDERBART !! Så var jag tillbaka i verkligheten och redan efter lunchen var vädret lite sämre och människorna lite fulare..

Jag hämnades genom att berätta lite för ingående om handlingen och slutet i den Arne Dahl-bok som jag vet att Klas läser och som jag redan läst..


Kommentarer
Postat av: Hunk

Jag saknar dina inlägg. Skriv något!

2007-11-24 @ 15:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0