såvareLÖRDAGrå

Det är lite stört att exempelvis beklaga sej för att man inte har nåt att göra, och sen tacka nej när man blir bortbjuden. Det var precis det jag gjorde igår. Jerker (supertrevlig kille) ville att jag skulle göra honom och Peter sällskap över en middag med bastu (vilket vi gjort förr och haft det skitnice).. Responderade jag som jag borde med ett glatt och galant "Ja" ?? Icke.. Jag tackade artigt "nej" eftersom jag måste åka och hem och dammsuga.. "Åka hem och dammsuga".. Ni hör ju själva hur dumt det låter.. Men så blev det.. Helt dumt var det iofs inte för jag var tröttare än trött och somnade efter avklarad sejour med dammsugaren och en flaska vitt..

Idag, lördag, trotsade min kamrat Johan och jag våra respektive fobier för folkmassor och åkte till Ikea.. Jag vet inte om det var medvetenheten om att det skulle bli trångt, för helt plötsligt var det t o m helt ok. Vi avslutade med en fika.. Johan har f ö en inverkan på mej som är speciell.. Hur jävla låg jag än är så får han mej alltid att skratta, och det har uteslutande att göra med hans svarta humor som alltid har en mörkare nyans än min mentala svärta..

By the way så ogillar jag den snabba tekniska utvecklingen. Skulle hämta min nya mobil som jag beställt.. Men sen jag beställde den (3 veckor sen) så har det kommit en ännu nyare, med ännu mer finesser, ännu fler megapixlar, ännu lite dyrare (dvs massa saker jag inte fattar eller behöver)... Resultatet blev att jag har samma gamla mobil som igår och inväntar den nyare varianten. Frågan är om det inte inkommit en ännu nyare när det är dax att hämta den jag beställde idag... To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0