Time will tell

Min tidsmaskin sätter på "Zion" med Lauryn Hill. Jag slungas tillbaka. Till sånt som varit..Inuti..
Hur jag var fast i nåt jag inte visste hur jag skulle ta mej ur. Mitt liv..
Jag visste inte vad jag skulle ta mej till. Jag visste bara att jag måste. Måste ta mej ur..

Det var egentligen inget fel. Men det var nåt som måste ut.

JAG måste ut.
Ur mig själv. Lämna mig bakom mig.
Åtminstone för en stund. Se mej själv utifrån..

Varför var jag inte lycklig ?
Vad var fel ?

Jag kastade mig nerför.
Utför.
För första gången i mitt liv visste jag inte. Hade inget mål. Ingen mening. Visste bara att nåt måste göras.
Och egentligen är det ju därför jag är här. För att komma underfund med mig själv.
Jag har tagit mej upp igen. I alla fall på knä. Det räcker jävligt långt..
Inser att det kanske är så här det är.

Inget mål.
Bara jag. Jag..

Och kanske nån att dela det med. Känns inte så, bara kanske.. Gott så.

Kommentarer
Postat av: Fredrik Z

Du skriver så mycket och så varierat så jag undrar om du lider av schizofreni eller nåt, i postitiv bemärkelse ? Du pendlar mellan svårmod och glädje, mellan ytlighet och bråddjup, mellan tvåsamhet ocn ensamhet, mellan hopp och förtvivlan, mellan vitaste humor och svartaste svärta. Tycker om att lösa din sida tack vare denna variation. Fortsätt blogga. Hälsningar Fredrik, 32, Sthlm.

2007-11-04 @ 14:10:41
Postat av: Marre

Om jag får komplettera förre kommenteraren, Fredrik, så tycker jag att det du skriver ibland tenderar till att bli poesi, det senaste som exempel. Marie

2007-11-04 @ 14:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0