Tisdag = 8 veckor (igen)

När barn är små så räknar man, och firar, mest hela tiden.. Jag avser det där med ålder.. Först är ungen ett antal veckor, sedan månader.. Ett barn är sällan 1,5 år, dom är 18 månader.. Först när dom passerat två, kanske tre, års ålder börjar man räkna år, men poängterar också halvår..

Att sluta snusa och röka innebär ungefär samma sak.. Man räknar dagar, veckor osv..
Idag är det 8 veckor sedan jag slutade snusa.. Snart kommer jag att säga börja säga "två månader, eller tre"..

(Ber f.ö om ursäkt för att jag förra veckan tog ut en vecka i förskott.. Matematik har aldrig varit min starka sida. Jag angav nämligen redan då 8-veckorsgränsen för snus och 9-veckors för cigg.. Naturligtvis för att framstå som duktigare än jag är..)

- Nu snörar vi pjäxorna hårdare, drar åt svångremmen, spänner hängslena, knyter sydvästen under hakan, sveper jackan runt kärlekshandtagen och tar oss ann veckans andra dag, tisdag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0