Fångad

Halli hallå.. Jag är fångad !! Sen gårdagens ominstallation och uppgradering av det trådlösa nätverket, och premiärstarten av min nya laptop, så är jag uppslukad på gränsen till nördig..
Jag som alltid, åtminstone hemma, suttit stationerad i hallen vid mitt lilla skrivbord går nu omkring och nästan demonstrativt sitter ÖVERALLT !! Inte utan att jag känner mej lite smått barnslig...

Hittills har jag hunnit med att sitta, med datorn, i soffan, i vardagsrummet, i köket (på bägge sidorna av bordet), på toaletten, hallen utanför toaletten samt i sängen...
I somras köpte jag en Mac som jag hade en kortare period och sedan sålde. Jag var inte alls lika "störd" i min relation till detta verktyg som jag är nu. Kan iofs bero på att datorn jag köpt nu är betydligt enklare och en pc, som jag ju hjälpligt, efter 15 års dagligt användande, kan göra dom vanligaste momenten på. "Macen" jag hade fattade jag inte nåt på.. Men i sanning ska jag erkänna att en viss frustration uppstod då jag insåg att nya "lapen" har Windows Vista och inte XP = Ännu mera nytt !!

Just nu borde jag vara på väg till jobbet, men har varken duschat eller promenerat med hunden, istället sitter jag här (soffan i v-rummet) och liksom, hmm, "nördar" samtidgt som jag har en infantilt leende på mina läppar.. Önskar er en God morgon och en bra torsdag. Jag har för avsikt att skapa en sådan (bra torsdag alltså) för min egen del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0