Göta Petter

Det var väl "Göta Petter" Teskedsgumman sa när hon krympte.. Vad jag borde säga när jag växer har jag inte nån självklar aning om, så jag stjäl helt sonika den lilla kärringens namnkombination.. Göta-Petter !!

Jag har slutat röka och slutat snusa.. Jag liksom så många andra blir varse om att det är då, i detta egentligen stolta sinnelag, nöjd med sitt "slutande", som man går upp i vikt.. Ur ett ingenting känner man sej hungrig mest hela tiden.. Hade jag vägt 57 kg innan nikotinkraschen hade det varit "lugna gatan", men så var det ju inte.. Numer väger jag tresiffrigt.. Göta Petter..

Tog en kvällspromenad med kamraten Gunnar (vars födelsedag jag glömde bort häromsistens.. Förlåt !!) och hunden Frank. Det är onekligen lite stressande när t o m träningsoverallsbrallorna börjar kännas som supertajta cykelbyxor och när pulsen ökar oroande mycket fast gångtakten är typ pensionär med utslitna höftkulor..

Det är dax att ta nästa steg, att än en gång visa karaktär och handfasthet.. Nån kur av nåt jävla slag, med pulvermåltider kombinerade med ett träningsprogram á la Blossom är det som måste till.. Imorron är det jag som slår ordförandeklubban i pannloben och tar itu med eländet..

Nu önskar jag Er den skönhetssömn ni så väl behöver.. När ni tittar er i spegeln imorgonbitti kommer ni att utbrista i ett "Göta-Petter" vilken snygging... G´natt babes...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0