Jag - Ett förspel..

Även idag så överreagerar mitt estetiska sinne när jag slår upp ögonlocken och dom gula höstnyanserna, i kombination med sol, målar en "gå-upp-ur-sängen-din-slöjävel"-tavla utanför mitt fönster..
Lite motvilligt gör jag det, går upp alltså.. Av nån outgrudlig anledning måste jag jobba för att få ihop pengar till den s.k "nödtorften" (dvs mörk choklad, vin, räkor och toalettpapper)..

Idag väntar f.ö en, som det så vackert heter, webbsatsning.. Ett samarbete mellan mitt företag (mitt å mitt.. är anställd) och en kulturell aktör/inrättning ska gå av stapeln. Som estradör, ciceron och "mottagare" återfinns undertecknad. Jag ska intervjua skådisar, prata med publikum, mingla osv.. När själva webbsatsningen sjösätts är jag dock bortraderad. Man skulle kunna säga att det är jag som är "förspelet" eller "förfesten"..

Vid första tanken kändes det lite bittert, ungefär som om jag vore bubblorna i champagnen, men inte får vara själva vätskan.. Men eftertankens kranka blekhet har fått mej på bättre tankar.. Tänk själv.. Är det inte så att sexet egentligen är som bäst under förspelet, då man bygger upp extasen och känslan, då hud möter hud, då det egentligen är som bäst !! Efter det blir det ett snabbt avslut med massa kladd.. Likadant med förfesten.. Man samlas, dricker, skrattar, är tillsammans, känner hur kul det är att ha vänner.. Sen går man på lokal, skiljs åt, blir jättepackad osv.. U know... Med den klarheten i tanken går jag rakryggat vidare. Jag är förspelet & förfesten personifierat.. Tisdag !!! Here I come !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0