Kanin-stalker...

Hörde på "Morronpasset" i P3 där dom berättade att s.k "motorcykelindrivning" av skulder inte är tillåtet.. "Motorcykelindrivning" låter ganska hårt och hotfullt, möjligen är det väl därför det inte tillåts.. Å andra sidan så visar erfarenheter (jag tror det var från Schweiz) att påminnelser via sms, till dom som ska betala sina skulder, funkar väldigt bra, dessutom enkelt. Ett annat knep är att använda sej av "kaninmodellen".. Densamma går ut på att låta den skuldsatte bli förföljd av en jättekanin, alltså en människa i kaninkostym, tills han eller hon fullföljer sitt löfte.

Jag har en bekant som jag lite naivt lånat ut pengar till då hans "riktiga" vänner inte ställer upp (jag förstår iofs varför..). Två månader efter avtalat återbetalningsdatum har jag inte ens sett en ambitionssignalerande 50-lapp.. Motorcykelindrivning har jag inte övervägt, påminnelse via sms har inte haft verkan.. Kan månne "jättekanin-konceptet" vara lösningen ??

Kommentarer
Postat av: Ymer

Skit i kaninen. Spöa skithögen !

2007-10-25 @ 08:53:35
Postat av: Suss

Skyll dej själv Magstar. Lektion 1: Man lånar BARA ut pengar till VÄNNER, för dom kan man LITA PÅ !! Övriga får klara sej själv.

2007-10-25 @ 09:13:26
Postat av: Anonym

Att vara snäll år 2007 fungerar inte. Det är egoismen och ytligheten som gäller. Live and learn. /MP

2007-10-25 @ 09:24:53
Postat av: Mikael A.

Jag har samma erfarenhet, men det går att lösa via polis och kronofogde. Ett muntligt löfte är också bindande om det inte finns löften på pränt. Lycka till.

2007-10-25 @ 10:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0