Kronan är rund....

Det där med arv är på gott & ont.. Jag har ärvt en hel del av min pappa, och nu menar jag inte arvegods eller pengar, jag menar personlighetsdrag, sätt att vara och bete sej.. Ibland märks det alltför väl..

Pappa har alltid sagt: "När jag dör får du inte pengar.. Dom ska jag slösa bort själv.. Kronan är rund för att rulla".. Jag har inte ärvt själva ordalydelsen, men väl dess betydelse..

Så snart jag lyckas bygga upp nåt som kan uppfattas som en relativt stabil ekonomi så måste jag spendera.. Det handlar alltför sällan om ex kläder (vilket vore både fantastiskt och nödvändigt om det gjorde), det handlar om ofta om bilar.. Jag har nämnt det i tidigare inlägg, men jag har alltså idag tömt den stora penningreserven. Jag har köpt en ny bil. IGEN !! Galet, jag vet.. Är m a o fattig, men kan vara det med stil.. Som sagt.. Kronan är rund för att rulla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0