Lördagsgodis

Det är svårt att prioritera.. Det är jobbigt när den vuxna ansvarstagande delen av ens varande i jordelivet måste fajtas med den lite mer omogna tramsprodukten inneboende i samma jordeliv och samma lekamen..

Det jag menar är att det faktiskt är lördag.. Jag menar att precis som att allt annat som inympats under barndomen i form av hur man ska hälsa artigt, äta upp på tallriken, byta kalsonger osv, så går det inte riktigt släppa att ett visst mått av "lördagsgodis" har en adekvat betydelse.. Skillnaden från förr och nu, åtminstone vad gäller mej, är att "gottiset" inte ligger i en påse (kanske ibland i en lila el. grön plastkasse) utan oftast är "påsen" utbytt mot sånt man "vill göra" eller "inte vill göra"..

Exempel.. Den vuxna ansvarstagande delen av mej ser utan ansträngning att det borde torkas, dammsugas och bytas sängkläder.. DET är ingen "godispåse".. Den omogna tramsprodukten tycker att det är roligare att bara sätta sej i bilen och åka nånstans eller helt sonika låta bli att göra nåt alls, bara blunda för dammmråttor, hundhår och diverse restprodukter från olika hemaktiviteter.. Att vara lättjefylld, det ÄR en godispåse.. Åtminstone på pappret..

För i sanning så har jag inte förmåga att slappna av när det ser ut som ett helvete runt omkring mej.. M a o så visar sej prioriteringen, som jag för bara några minuter sen tyckte var svår, vara ganska lätt.. Jag måste städa !!
Först arbete.. Sedan nöje..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0