SMOLK men glad ändå..

Efter en ganska tung vecka så vaknade jag pigg !! Blir lika paff varje gång det händer (kanske för att det nästan aldrig gör det).. Jumpade upp ur sängen, fixade en snabb frukost bestående av en banan och en kopp kaffe, bäddade,  duschade och promenerade sedan den betydligt mer sömndruckna lilla hunden..

Efter avslutad promenad packade jag in mej själv i bilen och hämtade mina vinterdäck och drog sedan iväg mot däckfirman för omläggning. "Lika bra att få det gjort" var den vuxna, morronpigga tanken hos farbror Magstar..

Allt verkade bra.. Jag ankom däckfirman och fick genast köra in i hallen där en snabb montör (?) med raggarlook och cigg i mungipan såg till att bultarna lossnade.. Efter det (moment 1) så tittade han på mina fälgar och säger: "Var haru dom annra bultarna ?".. Det är man känner sej lite billig.. Jag visste inte ens att det var olika bultar på sommar- och vinterdäck.. Kontentan var att sommarsulorna åkte på igen (dvs moment 1 en gång till, men tvärtom) och att undertecknad får jaga efter bultar under dagen.. Det konstiga i kråksången är att jag trots denna morronfadäs (som en vanlig morron gjort mej galen) fortfarande är löjligt glad och pigg..

M a o lite smolk i glädjebägaren, å andra sidan så har jag inte en aning om vad smolk är, och nån glädjebägare har jag inte heller, men väl en kopp kaffe.. Funkar det med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0