Tuff shit

Idag är vädret lika muntert som min kollega Ingrids hårstatus.. Inte särskilt skoj..
Gårdagens delikata singelmeny renderade i en inte lika delikat morron. Att ensam öppna en flaska rött, som smakar så gott så att "det knullar i munnen" (som vännen Martin skulle ha uttryckt det) när karaktären är undermålig, är inte att rekommendera, åtminstone inte efter kl 20 en söndagskväll då väckarklockan avser att ringa 06.30 morronen därpå..

Men varför klaga ? Det var verkligen ett gott vin och lite småbakis en vardag har jag varit förr..
F.ö så vill jag, apropå det  tråkiga vädret, krypa till korset och erkänna att det är mitt fel..
Ni tror mej inte, men så är det. Jag tror inte att jag är nån vädergud eller nåt, men av nån märklig anledning så kan jag framkalla skitväder, oavsett årstid.

- Är det värsta värmeböljan och alla grödor håller på att torka.. - Ring mej !!
- Är det en vit vacker jul, men du föredrar en regning, snöfri, jul.. - Ring mej !!
- Är våren alltför solig och du saknar snön.. - Ring mej !!
- Föredrar du en grå höst framför en färgsprakande.. - Ring mej !!

Det enda jag behöver göra, och det slår aldrig fel, är att tvätta bilen..
Ofelbart börjar det regna..
Igår gjorde jag det dessutom i dubbel bemärkelse. Först förvaltade jag arvet och tvättade min mors bil, sedan fortsatte jag med min egen.. Jag hann knappt in på gårdsplanen med den silverglänsande automobilen förrän värsta höststormen gjorde entré..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0