3 ord räcker

Jag tycker mej märka en trend.. Åtminstone hos mina egna vänner & bekanta. Det handlar om längden på inkomna sms. Trots att allt fler förkortningar tillkommer så är det ofta oändliga textramsor som ankommer mobilen.. Jag ska villigt erkänna att jag inte är ett dugg bättre själv..

Min pappa, 72 år, är dock ett undantag.. För fjärde gången sen årskiftet har han tagit en charterresa till varmare breddgrader. Som den omhändertagande son jag är så gnager en liten oro när han är bortrest, men mest glädjer jag mej åt att han "gör nåt" och inte sitter instängd och väntar på döden..

Imorse kom ett lugnande sms från Turkiet. Inga utsvävningar, inga onödiga meningar eller slöseri med tid. Budskapet var kort och koncist. Tre ord som säger allt: "Varmt skönt bra". Tack, bra, då vet jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0