Aggressiv abstinens

Sitter på jobbet och är sådär lagom spänd. Är som en leopardhona med hungriga ungar i väntan på en Gnu, eller som en skallerorm bakom en sten i öknen eller som en asocial papegoja hos tant Fridolin.. Jag liksom hugger på allt som närmar sej. Varje fråga ser jag som en attack och försvarar mej. Varje tilltal är ett hot jag måste mota...

18, snart 19, timmar utan snus... Jag tänker på Pippi när hon sa: "Utan snus försmäktar vi på denna ö".. Klok flicka.. Det är det jag gör. Hela min lekamen är genomförgiftad och jag lider helvetets alla kval. Mina arbetskamrater också.. Jag biter ihop, ockuperar mej med nya arbetsuppgifter hela tiden (som jag inte kan koncentrera mej på)..

Imorgon ska jag hålla i en utbildningsdel på ett seminarie. Det ska handla om "media/radio på webben och interaktivitet".. Vågar inte tänka på det nu.. Funderar på att ta en rök... Eller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0