Apropå Fredag

Ibland kan jag känna en viss lycka i det faktum att vi inte har stämpelur på mitt jobb, ett stämpelur som kollar ankomst, lunchtid, hemgång osv.. Kom till jobbet (lite sent) med vetskapen om att det var mycket att göra. Det jag inte kom ihåg var att jag var tvungen att fylla i en reseräkning/traktamente för mina drygt 7 veckor på Gotland i somras. Den typen av arbete brukar gå fort.. Det gjorde det inte idag.. Ny rutin är att det inte ska redovisas som papperprodukt, istället så är det redovisning över nätet som gäller.. Ingenting funkade som det skulle.. Ska inte besudla era redan fyllda (?) hjärnor, men det tog drygt 1,5 timme innan jag var klar... Var arg och irriterad, men blev snäll när resultatet, dvs penningsumman, per automatik visade sej på dataskärmen..

Trevligare var det då att äta lunch.. Jag och Johan gick på en salladsbar som drivs av Pingstkyrkan. Salladsbuffén var det inget fel på, tvärtom, men första kvarten hade jag svårt att koncentrera mej på samtal då det överallt på väggarna fanns budskap som "Gud hjälper dej", "Gud, vår fader" osv osv.. Jag hade betalat för 2 timmars parkering, men helt plötsligt så var klockan 20 minuter mer än vad jag betalt för. Johan rev av den gamla: "Tiden går fort när man har kul". Raska steg till bilen följde. Jag lovade Johan skjuts, och när vi närmade oss hans hem så kom frågan "Ska du hänga med in ett tag ?". Så blev det.. Vi fortsatte snacka och skratta, läste hans avhandling om ondska, utbytte litteraturtips (ska läsa Pär Lagerkvists "Dvärgen" igen. Det var typ 20 år sen sist), drack konstigt te och sedan drog jag till jobbet.. Det är nu jag ska knyta ihop påsen. "Lunchen" blev fyra timmar lång !! Det är alltså då jag är glad att det inte är stämpelur på min arbetsplats... Hallelujah !!

Kommentarer
Postat av: Badtanten

Om jag inte minns fel så har du väl ett jobb som verkligen kräver att du kommer i tid. Har aldrig hört dig vara tyst en enda minut i radion.Kram

2007-09-07 @ 22:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0