Avsluta kampanjen

Flera, mer eller mindre, nära bekanta av olika kategorier tror att jag är kär, att jag dejtar, att jag har en ny presumtiv pojkvän inom räckhåll. Inget kan vara mer fel !! Jag har roat mej med nya och gamla vänner några veckor, jag är på bra humör och tydligen så är det ett tecken på att "jag är kär".. Jag förnekar (med rätta) gång på gång, men tjatet fortsätter. Häromdagen visade jag en bild för en av mina "bästisar" på jobbet. Bilden var/är på en av mina bästa vänner (som jag inte jobbar med). När min "jobbarbästis" såg bilden ropade hon på en annan arbetskamrat: "Kom får du se på Magnus nya pojkvän. Vi var på samma fest och han är skitsnygg, som en fotomodell"... (Han är snygg och trevlig, intelligent och hångelvänlig..).

Till dom av er som känner er träffade och som också läser min blogg: Har ni glömt hur det är att vara kär ?? Om Ni hade nån "ny" som var speciell, skulle ni då förneka detta för omgivningen ?? OM jag vore kär skulle jag basunera ut det över hela världen, och kommer så att göra den dag det händer, den dag då jag har minsta ambition att inleda nåt. Jag har dock ingen sån ambition. Jag är kall som is, jag tar del av "gottebitarna", men skiter i resten.. Mina erfarenheter av tvåsamhet är till 84 % svärta.. Det kostar mer än det smakar..
Därför: Avsluta kampanjen !! Tack.. Man kan vara på gott humör ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0