"Idåligt"

Jag har, by the way, glömt att jag faktiskt såg premiären av "Idol" häromkvällen.. Sorgligt.. Förut så roades jag åtminstone när det var "audition"-delen... Nu känns det bara trött och konstruerat, ihopklippt.. Det hela bygger ju på en amerikansk förlaga (som så mycket annat). Det man glömt i den svenska efterapningen är att juryn "ska" bestå av olika personligheter.. Modell: En snäll man, en snäll kvinna, en elak jävel (som motvikt). I Sverige har man valt 2 sura, hyfsat elaka, män utan hår + en psyksjuk labil kvinna (också elak). Ett "spännande" koncept !

Det är ju en nedrans tur för oss som gillar musik att "Idol" inte är alenarådande på musikhimlen.. Man vet på förhand att dom som går vidare ser ganska bra ut och kan "waila" (stavas det så?).. Artister som Anna Ternheim, Ola Salo, Magnus Tingsek, Ane Brun, Magnus Uggla osv (listan kan göras lång) skulle aldrig sett dagens ljus om dom varit med i "Idol".. Jag har skippat, och kommer att skippa, den resterande delen av denna vämjeliga smörja..

Jag skulle f.ö kunna fortsätta tycka både det ena och det andra, inte minst om programledarna Berg, Gynning, Jidhe (som i första programmet bara var spökröst, thank God), men avstår då jag känner skammen växa i samma hastighet som en erigerande penis vid upphetsning. Låt skönhetssömnen göra sitt arbete på er alla. God natt !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0