Lars mailar

Min kamp mot snuset har börjar sprida sej.. Följande två mail har ankommit undertecknad..

Lars Bergman skriver: "Varför i hela fridens dagar ingen snus? Det låter ju fruktansvärt ohälsosamt för både själen och sinnet. Kroppen är ju ändå ointressant i slutändan då den bara är ett tillfälligt transportverktyg för tidigare sagda skäl. Om vi nu slogs för vår rätt att snusa innan vi gick med i EU så kan vi ju inte bara sluta helt plötsligt... Det låter ju väldigt illojalt om du frågar mig :)"

Jag svarar nåt taffligt om att jag vill ha kontroll, kunna styra över mina behov, men att mitt humör svänger mer än vanligt..

Lars fortsätter: "Du ser där... Ondskefull är den kraft som givit dig denna förkastliga idé. Du måste helt enkelt se möjligheterna med ett fortsatt snusande och inte problem. Du betalar tex mer i skatt och bidrar därigenom lite extra till att göra vårt samhälle bättre och finare. Genom att vara en harmonisk snusare så bidrar du till att vara en glädjespridare gentemot din omgivning och därigenom får du människor att må bättre. Summan av lasterna är ju som bekant också alltid lika vilket gör att om du fortsätter insistera på denna galenskap så kommer en ny last ta platsen för den gamla och vem vet hur otäckt och destruktivt det kan sluta innan det är färdigt :)"

Jag väger hans ord på guldvåg.. Sällan har någon så tydligt framställt verkligheten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0