Makt och sömn(brist)..

Börjar bli trött efter en lång dag.. Jag har dom senaste dagarna varit synnerligen obstinat.. Inte konstruerat obstinat, utan egentligen konstruktivt obstinat, men det tycker nog inte ledningsgruppen på mitt jobb.. Dom har små möten och samlingar för att "mota Olle i grind", för att med maktspråk försöka kuva kritik och frågor som är jobbiga att ta i.. Det lyckas inte, tvärtom.. Chefer som använder sin auktoritet för att visa sin makt triggar mej intill galenskap, jag t o m gillar att gå i polymik, jag är bra på det, för jag gör det inte om jag inte vet att jag har rätt. Jag går aldrig in i en kamp oförberedd, då är det ingen som slår mej på fingrarna..

DÄRFÖR är jag kanske lite tröttare än vanligt.. Men till skillnad från en del andra är jag inte särskilt beroende av sömn. Jag måste inte sova ett visst antal timmar för att funka hyfsat normalt. Det är nästan tvärtom.. Är omedvetet besatt (tror jag) av att inte sova så mycket, inte ens när jag försöker går det särskilt bra.. Men visst måste jag sova, men sällan blir det mer än 3-4 tim/dygn.. Kanske därför jag ser 20 år äldre ut än min egentliga ålder ?? Det där med skönhetssömn har jag liksom inte fattat förrän nu.. To late...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0