Överenergi

Jag har några kamrater.. Dom är inte många, men dom finns.. Alla har sin särart.. En av dom, vi kan kalla honom Johan (eftersom han heter det) lider av överenergiska energier.. Om sanningen ska fram så lider han inte alls, det är jag som lider av att han har det..

Häromdagen så pratade vi, som så många ggr förr, sådär som kamrater gör, om väder och vind, om fester, om mönster på virkade dukar och kakrecept med lite socker.. Under samtalet med mej hinner han samtidigt skicka ett par sms, laga en böngryta och lägga upp ett träningsschema. Jag blir galen på överenergiska personer..

Själv slåss jag mot nikotindjävulen (som jag ännu inte fallt till föga för), fetman och lättjan. Med übertunga steg hasar jag mot bilen om morgnarna. Helst vill jag bara ligga kvar i sängen, låtsas att det är en kista, och stänga locket. Tids nog lär det väl bli en sanning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0