Snus och käfthål

Jag ska sluta snusa.. Jag har en snus kvar i dosan, sedan är det "goodbye" och "finito" med kulturarvet i käften. Ett problem har uppenbarat sej (troligen blir det väl fler än ett då snusen är helt slut). Jag har nämligen börjat tugga på nyttiga tuggummin med fluor, inköpta för dyra pengar på Apoteket. Tanken är förståss att förbättra välmåendet i munhålan och att visa för mej själv att jag är starkare än beroendet av nikotin, samt att sysselsätta mina orala reflexer och behov med "nåt annat" än droger..
Att sluta röka var en baggis, men naturligtvis så är det pga av snusen det varit så enkelt. Tack vare den har jag kunnat hålla nikotinnivån i kroppen på en jämn och JÄTTEHÖG nivå dygnet runt.

Men tillbaka till "problemet som uppenbarat sej"... Jag har ju i tidigare inlägg berättat om tanden som efter mycket om och men drogs ut ur min mun och efterlämnade ett stort hål. Det jag inte visste när tanden drogs ut var hur stor en kindtand egentligen är. Det känns lika tomt som i hjärnan på en Sverigedemokrat. Vänster överkäke är typ obrukar som tuggverktyg. Det är endast vid intag av drycker, soppa, fil eller gröt som jag kan begagna mej av hela käften. Övrig tuggtid så är det den, hittills, hela tandraden på höger sida som får jobba. Detta gäller även vid tuggummituggande.. Jag blir trött i käken av att tugga på samma ställe, på samma sida, hela tiden.. Jag känner redan nu hur listan över tillkortakommanden kanske än en gång kommer att förlängas.. Men jag ska tugga och streta emot i det längsta.. När det är klart ska jag ta itu med allt annat elände jag dras med...

Kommentarer
Postat av: Niklas

Helt galet igenkännande bra.

2007-09-18 @ 19:30:26
Postat av: Sexy

Har läst typ alla dina inlägg. Du skriver jävligt bra.

2007-09-18 @ 19:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0