Som man bäddar.........

Ibland så förundras jag över mej själv.. Idag har jag ett antal gånger funderat över varför jag bokar in reportage på dom mest knasiga tider på dygnet, med dom mest tidsförvrängda yrkesgrupperna.. Just nu jobbar jag bl.a med en reportageserie om olika yrken. Det är jag som bestämmer såväl yrken, som när det ska göras. Jag har f.n tre yrken inplanerade. Det är, i tur och ordning: Brevbärare, sopkörare och bagare.. Vad har dessa gemensamt ?? JOO.. Dom börjar sina jobb i det som emellanåt kallas "i arla morgonstund"..

Eftersom min ambition, och mitt uppdrag, är att spegla dessa yrkesgruppers arbetsdag så duger det inte att ramla in efter 10-fikat.. Nej, nej.. Det gäller för mej att vara med "from the very beginning".. Jag är inte som folk före 9-10 på dagarna, min annars så sociala färdighet får tvingas, alternativt lockas, fram med allehanda tänkbara substanser (företrädesvis nikotin och koffein) och en mental spark i arslet. Trots detta faktum, som jag av helt uppenbara skäl lever i och med, så bokar jag in dessa fakirjobb. Jag har, mitt i tvivlet över min planering, ändå (omedvetet) lyckats lägga jobben i en sorts kronologisk ordning. Jag ska börja med brevbäraren, detta sker kl 07.00. När det så är dax för nästa rep, dvs med sopköraren, så börjar spektaklet kl 05.15, och när det sen kommer till bagaren så är tiden för inträdet i bullandskapet 02.30 !! Jag får med andra ord kliva upp innan jag lagt mej..
Vete faan hur det ska gå till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0