Söndag.. och lördag..

Det blir allt mer uppenbart hur svårt jag har att bara sätta mej ner, fokusera och fullgöra mina självpåtagna plikter som bloggare... Ordet "fredag" fanns med i senaste inlägget, och nu är det söndag. Gårdagen liksom bara försvann, samtidigt som den finns med även idag.. Den finns med väldigt påtagligt... Det är tungt nu...

Fredagskvällen var en ganska nice skapelse där ambitionen var att "äta middag tillsammans och "dela på en flaska rött".. Facit visar att det stämmer till 50 %.. Vi åt middag tillsammans, Johan & jag, men sen slank det ner ytterligare två vinare.. Hursomhelst, utan att fastna i det, så avrundades kvällen/natten/morgonen med att vi klev upp vid 3-4-tiden och intog glass med varma hjortron. Gårdagen spenderades bl.a på Ikea där vi fikade med Johans mamma och tittade på soffor. Sedermera gjorde jag en visit på "mobilaffären" och beställde en ny mobiltelefon och sedan gick vidare för inhandling av en flaska parfym. Satan vad det kostar att lukta gott..

På kvällen, igår alltså, var det surströmmingsfest.. Peter & Sara, Malin & Frida, Maggan och jag var det som "i all enkelhet" skulle inta denna "norrlandsdelikatess". Johan, som också skulle varit med, låg utslagen hemma på kammaren och vårdade sina sviter efter fredagsdebaklet.. "Enkelheten" och tanken på en tidig kväll med lite, eller ingen, alkhol grusades med besked.. Det blev väldigt sent och väldigt fullt (kan man nog säga..) Det logs och avfyrades meningar som "vad var det jag sa" vid hemkomsten... Det är tungt nu.. Återkommer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0