Tankar som snurrar

Jag tänker på så konstiga saker ibland att jag börjat tvivla på min psykiska status.. Faktum är att min tankeverksamhet måste vara extraordinär. Inte så att jag tror mej vara smartare än alla andra (iofs tror jag att jag är smartare än dom flesta), men jag tänker väldigt mycket, för mycket, ibland på (för mej) viktiga saker, ibland på globala problem, men alltför ofta på små, löjliga bagateller som bara upptar onödigt utrymme i "hårdisken".. Om jag vore en dator så är det en hel del som skulle betraktas virus och raderas omgående..

Jag ska ge exempel.. För drygt 15 år sen hade jag ett par kamrater som hette Johan & Åsa. Johan & Åsa var alltid väldigt fräscha, brunbrända, välfriserade, välklädda osv.. Ett vackert par skulle man kunna säga.. Det var onekligen en doft av Östermalm som dom förde med sej, lite lyx och fullt bankkonto.. Svettlukt och skäggstubb fanns liksom inte på dagordningen hos Johan & Åsa. Gatukök och bilverkstäder var inte deras typ av lokal.. Det andades en typ av fobi runt smuts, svett och odörer runt de tu.... Det som jag fortfarande, såhär ett gäng år efteråt, brukar tänka på är hur dom hade sex.. Brukade dom stanna mitt i akten för att ta en dusch när svetten bröt fram ? Hade dom kam och hårspray med sej om frisyren skulle hamna på sniskan i ett prikärt skede av själva kopulerandet ? Jag vet inte svaren. Jag vet inte om jag vill ha svaren, men lik förbannat så tänker jag på det ibland....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0