Disträ eller blasé

Per (bloggläsare) kommenterade det jag upplever som "problem med närminnet" i ett inlägg från igår. Han skriver bl.a: "Disträ eller blasé är mitt stalltips".
Det jag undrar är: Låter det bättre att vara "disträ och/eller blasé" i stället för att ha "problem med närminnet"??
Hjälp mej gärna reda ut begreppen. Tackar på förhand. Själv är jag tveksam.

När jag liks är igång...
En annan läsare, Jonny G:son skriver: "Var får du allt ifrån? Jag kan knappt få till ett inlägg varannan dag. Kokar din hjärna?"
Bästa Jonny! Antingen bloggar man, eller också gör man det inte. En blogg ska vara aktiv. Det du kallar "allt" är ganska mycket nonsens. Och det är min hjärna full av. Den kokar.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag skulle föredra blasé eller avmätt.

2008-04-30 @ 23:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0