Helvetesjävlasöndag

Det är ganska ofta som jag hör klagosången. Det är många som hatar måndagar. Personligen har jag inget emot särskilt emot dem. Måndagar är ju bara som vilken annan dag som helst, förutom att man dagen innan råkar vara ledig.

Istället så hatar jag söndagar . Söndag är en dag som suger.
Vän av ordning frågar kanske "varför?".
Jo, för att söndagkväll är kvällen då min säng känns som mest tom, singellivet som segast, och då alldeles för många tankar om tidigare förlorade relationer bubblar upp i skallen, kvällen då bristen på kärlek i mitt liv visar mig sitt fula ansikte.

Känns ovanstående lite torftigt (för att fatta agg mot veckans sista dag) så går det utmärkt att kombinera ovanstående problem med att tänka över sitt liv i största allmänhet, varför man lyckas med att om och om igen leva över sina tillgångar, aldrig komma igång med träningen, generellt bli en bättre människa och annat stärkande.
Nä, fyfan för söndagkvällar. Monday, here I come.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0