HHHHHHH (Hårig Hund Hämnar Hånar Husse Hämtar Hugin)

Min hund respekterar mej inte. Möjligtvis kan det röra sej om en hämnd eller nån sorts hån.
Händelseförloppet är följande. Jag tar fram dammsugaren. Han, dvs "Frank, the dog", springer och gömmer sej, eftersom dammsugaren är nåt han inte gillar.

Det paradoxala i situationen är att den största anledningen till att jag dammsuger är det faktum att han hårar.
När jag med frenesi dammsugit klart, och soffan återigen ser ut som en soffa (inte hundskinnsfäll) så smyger han sej fram från sitt gömställe.

Vad gör då det lilla kräket??? Jo... Han hoppar upp i soffan och "åker omkring" på rygg, ser väldigt nöjd ut, och låter sina hårstrån, än en gång, besudla mina soffplymåers yttre. Han avslutar med att ställa sej (fortfarande i soffan) och ruska av sej dom hårstrån som valt att stanna kvar på hans lilla hundlekamen.
Mitt pedanteri skriar och i rent hämndsyfte funderar jag på att än en gång ta fram dammsugaren, bara för att skrämma den lilla hårbollen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0