En vän som inte finns

Luften är fuktig och lite kall den här morronen när jag går till bilen för att åka till jobbet. Enligt SMHI´s normer så är hösten inte här, men enligt mina dito så är den det. Musiken från min iPod ackompanjerar bilderna i mitt huvud. Jag lyssnar på "Savage rose" och tänker på någon jag just blivit påmind om.

Det kan räcka med en sång, en bild, en doft för att bilderna ska kliva fram ur skuggorna av ens undermedvetna och göra sej påminda om tider som inte längre är. Om vänskap som försvann. Nu står personen där och ler sitt bästa leende till tonerna av musik vi aldrig delade.

Kommentarer
Postat av: Johan

Vad sorgligt det låter. Kraaaam

2008-08-28 @ 14:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0