Stenad

Jag går omkring med en sten i fickan. Fråga mej inte varför. Det är en av havet slipad sten som jag hittade när jag, utan anledning, fick infallet att käka frukost på Högakusten-hotellet och sedan tog en promenad nere vid älvstranden. Varför jag överhuvudtaget plockade upp den är lika oklart som varför jag åkte dit och käkade frukost. Nu har jag den iaf i fickan, i den där lilla fickan som finns på många jeans (myntfickan?). Stenen är ganska ljus till färgen, och matt. Kanhända ger den mej tur, kanske för den med sej nåt annat, eller också kan jag kasta den på nån. Det enda jag vet är att jag var tvungen att ta upp den och stoppa den i fickan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0